LET’S GO NOW – Obiettivi, attività, mobilità

• LET’S GO NOW

Obiettivi, attività, mobilità

OBIETTIVI:

• Implementazione della lingua inglese, in particolare nei docenti delle materie di Indirizzo artistico/professionalizzante
  • Ampliamento della formazione metodologica CLIL finalizzato alla costituzione di un Team CLIL di Istituto per la progettazione di percorsi formativi proficui, il più possibile omogenei e coerenti.
  • Avvio delle attività di ALTERNANZA SCUOLA LAVORO all’estero per gli studenti,
  • Incremento del percorso di internazionalizzazione del nostro Istituto per la realizzazione di futuri partenariati
  • Incremento delle competenze digitali nelle attività di gestione, valutazione e disseminazione del progetto tramite E Twinning (quest’ultimo sollecitato dalla Agenzia Nazionale)

DURATA DEL PROGETTO: 16 MESI ( dal 01/06/2017 al 30/09/2018)

ATTIVITA’ FINANZIATE:

• Gestione e organizzazione del progetto in tutte le sue fasi: preparatorie, monitoraggio, valutazione, disseminazione.
  • N°23 mobilità dello staff così suddivise:
  • N°5 JOB SHADOWING presso IES ARTAZA ROMO BHI a Leioa (Bilbao – Spagna) – durata 7gg .
  • N°3 JOB SHADOWING presso ESCOLA DE MODA GUDI’ (Porto – Portogallo) – durata 7gg.
  • N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA – durata 7 gg.
  • N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA – durata 14gg.
  • N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL a MALTA- durata 14gg.

CALENDARIO (di massima) delle MOBILITA’:

• JOB SHADOWING IES ARTAZA ROMO BHI: 7 gg in ottobre (14/10- 21/10 2018)
  • FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA –7 gg – gennaio/febbraio
  • JOB SHADOWING ESCOLA DE MODA GUDI’: marzo/aprile
  • FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL a MALTA 14 gg: aprile/maggio
  • FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA 14 gg luglio/agosto

____________________________________________________________________________

• LET’S GO NOW

Goals, activities, mobilities

GOALS:

• Improving teaching professional skills through job-shadowing actions with international teachers in classroom settings.
  • Improving language skills in English and/or increasing motivation to learn and use English in the different settings offered by the school (language courses, international projects, CLIL team)
  • Improving the ability to determine changes in terms of modernization and international open-mindedness (multiculturalism)
  • Better understanding of the interrelationships between education and labour market, particularly of those skills related to the organization of vocational training projects for foreign students
  • Better quality of work and activities for students
  • Improving job motivation and satisfaction
  • Improving skills in terms of cooperation and collaboration, with particular reference to CLIL methodology
  • Improving motivation and participation in international projects (Strategic partnerships, job-shadowing, teaching experiences abroad) through the knowledge of the educational opportunities offered to students and teachers by such experiences.

PROJECT DURATION: 16 months (01/06/2017- 30/09/2018)

FUNDED ACTIVITIES:

• Organization and management during each project phase: preparation, monitoring, evaluation, dissemination.
  • N° 23 staff mobilities split in:
  • N° 5 job-shadowing at IES ARTAZA ROMO BHI in Leioa (Bilbao – Spain) – duration: 7days.
  • N° 3 job-shadowing to ESCOLA DE MODA GUDI’ (Porto – Portugal) – duration: 7 days.
  • N° 5 English/CLIL training courses in Ireland – duration: 7 days
  • N° 5 English/CLIL training courses in Malta – duration: 14 days