LET’S GO NOW – Obiettivi, attività, mobilità
Obiettivi, attività, mobilità
OBIETTIVI:
- Implementazione della lingua inglese, in particolare nei docenti delle materie di Indirizzo artistico/professionalizzante
- Ampliamento della formazione metodologica CLIL finalizzato alla costituzione di un Team CLIL di Istituto per la progettazione di percorsi formativi proficui, il più possibile omogenei e coerenti.
- Avvio delle attività di ALTERNANZA SCUOLA LAVORO all’estero per gli studenti,
- Incremento del percorso di internazionalizzazione del nostro Istituto per la realizzazione di futuri partenariati
- Incremento delle competenze digitali nelle attività di gestione, valutazione e disseminazione del progetto tramite E Twinning (quest’ultimo sollecitato dalla Agenzia Nazionale)
DURATA DEL PROGETTO: 16 MESI ( dal 01/06/2017 al 30/09/2018)
ATTIVITA’ FINANZIATE:
- Gestione e organizzazione del progetto in tutte le sue fasi: preparatorie, monitoraggio, valutazione, disseminazione.
- N°23 mobilità dello staff così suddivise:
- N°5 JOB SHADOWING presso IES ARTAZA ROMO BHI a Leioa (Bilbao – Spagna) – durata 7gg .
- N°3 JOB SHADOWING presso ESCOLA DE MODA GUDI’ (Porto – Portogallo) – durata 7gg.
- N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA – durata 7 gg.
- N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA – durata 14gg.
- N°5 FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL a MALTA- durata 14gg.
CALENDARIO (di massima) delle MOBILITA’:
- JOB SHADOWING IES ARTAZA ROMO BHI: 7 gg in ottobre (14/10- 21/10 2018)
- FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA –7 gg – gennaio/febbraio
- JOB SHADOWING ESCOLA DE MODA GUDI’: marzo/aprile
- FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL a MALTA 14 gg: aprile/maggio
- FORMAZIONE LINGUISTICA/CLIL in IRLANDA 14 gg luglio/agosto
____________________________________________________________________________
Goals, activities, mobilities
GOALS:
- Improving teaching professional skills through job-shadowing actions with international teachers in classroom settings.
- Improving language skills in English and/or increasing motivation to learn and use English in the different settings offered by the school (language courses, international projects, CLIL team)
- Improving the ability to determine changes in terms of modernization and international open-mindedness (multiculturalism)
- Better understanding of the interrelationships between education and labour market, particularly of those skills related to the organization of vocational training projects for foreign students
- Better quality of work and activities for students
- Improving job motivation and satisfaction
- Improving skills in terms of cooperation and collaboration, with particular reference to CLIL methodology
- Improving motivation and participation in international projects (Strategic partnerships, job-shadowing, teaching experiences abroad) through the knowledge of the educational opportunities offered to students and teachers by such experiences.
PROJECT DURATION: 16 months (01/06/2017- 30/09/2018)
FUNDED ACTIVITIES:
- Organization and management during each project phase: preparation, monitoring, evaluation, dissemination.
- N° 23 staff mobilities split in:
- N° 5 job-shadowing at IES ARTAZA ROMO BHI in Leioa (Bilbao – Spain) – duration: 7days.
- N° 3 job-shadowing to ESCOLA DE MODA GUDI’ (Porto – Portugal) – duration: 7 days.
- N° 5 English/CLIL training courses in Ireland – duration: 7 days
- N° 5 English/CLIL training courses in Malta – duration: 14 days
- N° 5 English/CLIL training courses in Ireland – duration: 14 days